16 september 2013

Tipsa mig om riksdagsmotioner!

Imorgon börjar allmänna motionstiden i Riksdagen. Då får våra riksdagsledamöter lämna in förslag om allt mellan himmel och jord - ofta om vilka lagar som borde ändras.

Har du några förslag på lagar som ökar människors frihet? Vet du någon dålig lag som borde tas bort eller förenklas? Lämna idéer i kommentarsfältet nedan, eller maila på bjorn.brandewall (snabel-a) liberal.se . Var så specifik som möjligt. Alla idéer som jag gillar ska jag försöka sprida till Folkparti-riksdagsledamöter som jag känner, och hjälpa till att formulera till ”riksdags-språk”. (Du kan förstås även kontakta en ledamot själv. Det bestämmer du.)

Och även om ingen riksdagsledamot skulle nappa, så finns ju alltid möjligheten att jag själv väljs in i riksdagen nästa år och kan driva frågan själv. :)

Allmänna motionstiden håller bara på till 4 oktober, så det gäller att vara snabb om man ska hinna få en riksdagsman att skicka in en motion!

Inga kommentarer: