31 juli 2010

Mina åsikter A till Ö

Jag kandiderar till riksdagen, och vill förtjäna ditt kryss på valdagen. Men vad vill jag göra i riksdagen, då? Vad tycker jag i olika frågor?

Med start imorgon, 1 augusti, börjar jag presentera min valplattform på ett lite annorlunda sätt; varje dag presenterar jag ett nytt ställningstagande som börjar på en ny bokstav i alfabetet, från A till Ö.

Det är förstås hart när omöjligt att klämma in en fullständig innehållsdeklaration av mig som kandidat/medborgare/människa på bara 29 sakfrågor, sörskilt som jag är lite av en politisk allätare. Jag kommer därför i huvudsak att fokusera på de tre områden som jag går till val på:

  • Skydd mot kränkande övervakning från staten, företag och grannen.
  • Bättre skola så att var och en kan nå så långt som möjligt i livet, oavsett sin bakgrund.
  • Fri rörlighet för alla att jobba eller söka skydd, oavsett var man är född.

Sit back and enjoy the ride, för vi börjar med...

Inga kommentarer: