09 februari 2009

Plats 35 på valsedeln

Hemkommen från mitt första partiråd så är jag nu vald till plats 35 på folkpartiets valsedel till Europaparlamentet. Anledningen till att jag åkte upp en placering var inte för att någon lyckades ändra i valberedningens förslag – det rubbades inte en millimeter – utan för att en person ovanför mig hade hoppat av.

Jag vill ändå tacka de som pläderade för att jag (och därmed Kalmarregionen) skulle få en högre plats. Valkampanjen hade varit lättare att föra om man hade funnits på valsedelns framsida. Men nu får vi göra vad vi kan av det vi har!

I afton ska jag prata om Europa på Folkpartiet liberalernas i Kalmar årsmöte och nästa måndag på motsvarande årsmöte i Mönsterås. Hoppas vi ses där!

1 kommentar:

Anonym sa...

ja på framsidan av valsedeln ökar oddsen fast störst odds om du bytte parti varför inte moderaterna ni är ju allians allihopa nu förtiden politiken har blivit tråkig och fattig i sverige