11 januari 2011

Friska nya tag!

I höstas blev jag ett typexempel på en sådan där politisk bloggare som helt tappar farten efter de allmänna valen. Jag bloggade knappt alls under hösten, för jag kände att jag hade låtit mitt arbete komma i andra hand så länge att jag ville fokusera helt på det. Och på budgetarbetet i kommunfullmäktige.

Men nu är budgeten tagen, det tyngsta jobbprojektet avklarat, julmaten uppäten och hundarna färdiggosade (nåja, det sista är nog ett arbete som aldrig blir fulländat), så nu är det friska nya tag som gäller! Sedan årsskiftet så har jag fått det stora förtroendet att vara vice ordförande i Barn- och ungdomsnämnden i Kalmar. Jag ska göra mitt bästa för att säkra alla barns rätt till utbildning och utveckling, och skapa en trygg vardag för lärare och föräldrar. To be continued!

Inga kommentarer: