18 september 2010

Vem ska du kryssa om du inte bor i Kalmar län?

Jag har fått flera frågor från folk som gillar mina åsikter, men inte kan rösta på mig eftersom de inte bor i Kalmar län. (Det är för övrigt en regel som jag gärna ändrar på när jag ändå ska revamp:a valsystemet.) Vi är flera som har tänkt samma tanke! I nätverket Liberati har vi slagit våra kloka huvuden ihop, och hittat kandidater som vi rekommenderar i en massa olika landsändar:

Personvalskryssa gärna en av dessa kandidater i Riksdagsvalet:

Dalarna: Camilla Lindberg (1)
Gotland: Johan Malmros (11)
Göteborg: Jasenko Selimovic (2), Annika Beijbom (6)
Kalmar: Björn Brändewall (3), Camilla Lindberg (25)
 Skåne Västra: Daniel Rhodin (5), Torbjörn Ekelund (12)
Stockholms Stad: Seved Monke (24), Rebecca Bakszt (28), Jessica Bagge (31), Mikael Ståldal (34)
 Stockholms Län: Tom Hedman (15), Monica Brohede Tellström (26), Peter Olevik Dunder (29), Amanda Brihed (42), Mattias Lönnqvist (47)
 Södermanland: Niklas Frykman (3)
Uppsala: Maria Weimer (2), Lina Nordqvist (13)
Västmanland: Agneta Berliner (1)
Västra Götaland Östra: Runo Johansson (8)
 Östergötland: Mathias Sundin (2), Tobias Josefsson (9), Helena von Schantz (14), Erik Svansbo (29)

Personvalskryssa gärna en av dessa kandidater i Landstingsvalet: 

Gotland: Johan Malmros (3) (Gotlands kommun)
Kalmar: Sebastian Hallén (10), Björn Brändewall (20)
Södermanland: Thomas af Bjur (1)
Stockholm: Erik Wassén (2), Martin Ängeby (4), Mattias Lönnqvist (4), Monica Brohede Tellström (10), Amanda Brihed (18)
Östergötland: Tobias Josefsson (15)


Nu har jag inte 100 % koll på varenda åsikt hos alla dessa personer, men de är en bra startpunkt för dig som letar efter någon riktigt liberal person att kryssa!

Inga kommentarer: