30 september 2014

Har du idé till riksdagmotion?

Denna vecka börjar Allmänna motionstiden, den korta tid på året då våra riksdagsmän lämnar in motioner om allt i statens makt (och säkert lite till), som sedan behandlas under året.

Jag kom inte in i riksdagen, men andra liberaler gjorde det. Till exempel Mathias Sundin, som precis som jag vill arbeta för att värna den personliga integriteten. Under det gångna året har jag samlat på mig många idéer på saker som behöver förändras i Sverige, så nu mailar jag riksdagsmän olika förslag på frågor de kan driva. Har du några idéer på vad man borde förändra ifrån riksdagen? Hör av dig med din idé så ska jag försöka vidarebefordra den.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej. Kan det vara satsningen till mer lön för lärare?

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Björn Brändewall sa...

Hej Emil. Visst har läraryrket halkat efter i löner sedan kommunaliseringen av skolan. Vi införde i regeringsställning karriärtjänster för lärare med öronmärkta löneförhöjningar. Men i övrigt så är det kommunerna som sätter lärarlönerna, så om riksdagen ska kunna göra mer slagkraftiga förändringar så behöver vi göra skolan statlig igen. Vilket jag hoppas sker så småningom.