07 december 2008

En till!

Sötaste Luciapojken hittills i år? Kul, förutsatt förstås att man tycker att kommunala skolor ska ägna sig åt skönhetstävlingar bland eleverna. För det är ju det det är. Skolans rektor har varit noggrann med att lära eleverna både att demokratiska val inte respekteras i vuxenvärlden och att det är Lucias kön, inget annat, som är det som vi ska minnas henne för.

Uppdatering: Another shrubbery! Nu börjar det bli tjatigt. Jag tror jag tar och håller tyst tills vi hittar nån kille som inte bemöts med klyschan ”vi vill ha ett traditioneeeellt luciatåg”.

2 kommentarer:

Hanna Håkanson sa...

http://www.aftonbladet.se/kultur/article3984178.ab - den här killen bemöttes inte med att han var otraditionell, utan ett hot mot sin egen säkerhet..
pest eller kolera?

Björn Brändewall sa...

Jag får vara försiktig med vad jag önskar mig.