31 augusti 2007

Landsmötet

På lördag har folkpartilänet minilandsmöte. Jag är ett av länets ombud som åker till det stora landsmötet i Västerås nästa vecka.

Varje ombud tilldelas vissa områden att läsa in sig på, och sedan föredra på minilandsmötet. Vi förväntas lyfta upp de inkomna motioner (och partistyrelse-svar) som förändrar folkpartiets ståndpunkt, eller som bara är intressanta eller där vi tycker PS (partistyrelsen) har fel.

Mina två områden är "Demokrati, lag & rätt" och "Integration, migration & asyl". Jag har även fått ansvar för "Jämställdhet" (yes!) så här på slutkanten. Den som vill kan ladda hem landsmöteshandlingarna här. Det finns ett antal intressanta motioner med bra förslag, samt några som jag givetvis inte håller med om. Konstigt vore annars.

Det här inlägget har jag mer eller mindre kopierat från Basse, för varför ska man återuppfinna hjulet? Plagiat är den uppenbaraste formen av smicker. :)

Inga kommentarer: