16 januari 2007

LO – för mycket för att lista

Jag blir mentalt paralyserad varje gång jag vill skriva om LO, deras underorganisationer och deras samröre med socialdemokraterna. De sysslar med så överväldigande mycket vidrigheter att jag aldrig kan bestämma mig för vart jag ska börja. Så äh, jag lägger bara in ett antal viktiga länkar:

  • LO, makten och pengarna – om åratal av mutor, medlemsförakt och förföljelser.
  • Byggnads, go home! – om hur Byggnads med våld bekämpar letter (eller ”svartfötter”, som de uttrycker det) som vill jobba, i enlighet med svensk lag. Sverige åt svenskarna, typ.
  • Blockaden mot Wild’n Fresh – om hur anställda som inte vill vara med och finansiera denna maffia ska tvingas till det.

Säg ifrån!
Kollektivavtal ska ingås frivilligt, inte under tvång från fackföreningsrörelsen. Skriv på CUF:s upprop:

Skriv på mot Hotell- och Restaurangfackets blockad mot Wild'n Fresh i Göteborg

Nånstans, nån gång hörde jag talas om att kollektivavtalen var till för de anställda. Men det har visst hänt en hel del sen dess...

Inga kommentarer: