25 augusti 2006

Invandrarpolitiker misshandlad

Jag läser att kalmarpolitikern Nasim Malik (s) har blivit misshandlad på väg hem från jobbet. Det är vidrigt. Om våldet har politiska förtecken, så är det ännu vidrigare.

Nasim har genom året drivit många förslag om integrationspolitiken. Jag håller inte med om alla, men det är oomtvistat att han har ett brinnande engagemang för att vi ska få bättre integration i Kalmar. Om någon har ett problem med att invandrare och etniska svenskar ska få delta i samhället på lika villkor, hoppas jag att de vågar ta debatten istället för att försöka tysta den.

(Ledsen om det är PK-varning på detta inlägg. Men det skedde nästan från hörnet runt mitt hem, och en vacker dag kan det vara min tur att bli nedslagen. Det är klart man blir extra upprörd.)

Inga kommentarer: