23 december 2015

Donerar en månadsinkomst till flyktinghjälp

Idag har jag donerat en månadsinkomst till UNHCR:s flyktinghjälp. God Jul.

Jag skriver det inte här för att framhäva mig på något sätt. Jag tror inte att någon gud kommer att belöna mig. Men jag vill att du som läser detta blir inspirerad att göra något liknande. Alla har kanske inte råd att avstå en hel månadsinkomst, men jag har alltid levt ett sparsamt liv, så jag har en del på banken. Det är en godtycklig summa, men det är bättre än ingenting.

Flyktingkrisen är så enorm, och det gör ont i mig att så många i Sverige pratar om det som om det vore en kris för oss, snarare än en kris för dem som flyr för sina liv.

Alla kan göra något. En del kan ge pengar, andra kan ge av sin tid och göra stor nytta för de som behöver. Det här kan jag göra.

Inga kommentarer: