28 september 2010

-Take me to your leader! -Which one would that be?

Valet är över, rösterna är räknade, men vi vet fortfarande inte hur landet kommer att styras de kommande fyra åren.

För min egen del så är jag besviken över att Folkpartiet liberalerna inte fick något riksdagsmandat från Kalmar län. Fast därmed spelar det iaf ingen roll att jag skulle ha behövt ungefär fyra gånger så många kryss för att bli invald. Better luck next time! Jag kan ändå konstatera att jag har blivit personvald – till Kalmar kommunfullmäktige. Det känns stort, och jag känner mig stolt och ska göra mitt bästa för att förvalta förtroendet.

Men jag är riktigt ledsen att flera av de bästa FP-riksdagsledamöterna, de som verkligen drivit opinionen framåt, åker ut nu när vi backar några promille.

Den senaste veckan har debatten det svämmat över av artiklar om Sverigedemokraterna - i sedvanlig ordning utan att lyfta upp deras faktiska politik eller presentera egna lösningar, tyvärr. Jag är inte det minsta förvånad över att SD kom in – de flesta partierna (inte FP IMHO), har konsekvent ägnat sig åt just den utfrysning och vägran att presentera egen integrationspolitik, som lett till att SD:s opinionsstöd ökat.

Jag hoppas verkligen att detta blir den mandatperiod då Mona Sahlin, Lars Ohly och Expressens kultursida växer upp och slutar ropa rasist åt alla som vill erkänna att Sverige i årtionden haft en katastrofal integrationspolitik (signerad Sahlin, S och LO) som förstört för både utrikes och inrikes födda. Vi måste se problemen för att kunna göra något åt dem.

Inga kommentarer: