26 november 2009

Jag klarar mig utan julbordet

UPPDATERING DAGEN EFTER: Jag läser att Cecilia Strömberg (S) på grund av detta har ställt in julbordet. Det är bara att konstatera att det som skrivs i tidningarna har väldigt stort inflytande över de styrande politikerna i Kalmar.


Jag läser att Barometern uppmärksammat att Barn- och ungdomsnämnden bjudit till julbord för rektorer, tjänstemän och nämndspolitiker. Ni som känner mig vet att jag alltid blir lite illa till mods av att äta gott på skattebetalarnas pengar, så jag har mer än en gång avstått ifrån sådant. Ska man unna sig någonting, ska man göra det för egna pengar. Särskilt när vi måste spara så mycket på skolan i Kalmar pga vänsterpartiernas ständiga nedskärningar. (Det kommer en mer utförlig bloggpost om det när jag får mer tid!)

I år lutade jag faktiskt ett tag åt att ändå gå på julbordet, för jag tänkte att det var ett bra tillfälle att träffa alla rektorerna i mitt fadder-nät och följa upp diskussioner vi hade tidigare i höstas. Det är nämligen inte ofta som man har rektorerna samlade, med tanke vilken stressad arbetssituation de har. Men sen kom jag på att jag kommer ju att få träffa dem ändå vid nästa nämndsmöte – en hel förmiddag, rentav – så jag klarar mig utan julbordet.

Med det sagt, tycker jag ändå att Barometern gör en lite väl stor grej av det. Men säga vad man vill om journalisten Anders Blank, han vet hur man hittar de ämnen som berör. :D

Inga kommentarer: