17 juni 2009

Tack för förtroendet!

Rösträkningen har varit klar ett bra tag nu, och jag vill ödmjukt tacka alla de 180 personer, både inom och utom Kalmar län, som tyckte att jag var värd deras röst och kryss.

Även om jag inte kom in, så är jag glad att min favvis Olle Schmidt får fortsätta representera Folkpartiet liberalerna i europaparlamentet, nu som gruppledare.

Många personkryssade i detta val, och det är kul att kunna se att folket kan göra skillnad. Alf Svensson (KD) (big surprise) och Anna Maria Corazza Bildt (M) blev inkryssade. Den unkna personvalsspärren på fem procent har inte gjort så stor skillnad. De som har fått flest kryss är också de som har kommit in i parlamentet. De enda som nu får sitta i parlamentet, fastän andra i deras parti hade fått fler kryss, är socialdemokraterna Anna Hedh och Göran Färm.

Inga kommentarer: