19 november 2012

Toppar riksdagslistan 2014

I lördags hade Folkpartiet liberalerna i Kalmar län förbundsmöte, och jag fick förtroendet att stå överst på länets valsedel inför riksdagvalet 2014.

Jag är mycket glad över detta förtroende. Jag har känt att jag behövs i riksdagen ända sedan FRA-lagen klubbades 2008.

Även om jag står överst på valsedeln och således ”ligger bäst till” om Folkpartiet får riksdagsmandat, tänker jag satsa på att bli personvald, dvs bli kryssad av 5 % av FP-väljarna i länet. Dels för att riksdagen behöver folk med tydliga mandat att rösta efter sitt eget samvete när partipiskorna viner. Men även för att mina medkandidater Mathias Karlsson och Ronja Ismail kommer att ge mig en värdig konkurrens om rösterna. Där ser man, konkurrens höjer kvaliteten för medborgarna även i detta fall!

Jag, Ronja Ismail, Mathias Karlsson.


Inga kommentarer: