04 juli 2012

På plats i Almedalen

Sent omsider så fick jag tag i ett ledigt boende i Visby och njuter just nu av lite "semester" i almedalsveckan/politikerveckan. Det är alltid en fantastisk puls här under denna vecka, och det känns riktigt häftigt att ministrar, andra makthavare och vanligt folk går sida vid sida mitt i stan och samtalar med varandra. Jag menar, i hur många länder är något liknande möjligt?

Det finns en fantastisk uppsjö av kostnadsfria seminarier och andra aktiviteter. Detta är en guldgruva för den som vill öka sin allmänbildning i samhällsfrågor, och träffa representanter för alla möjligha grupper i samhället. En del tycker om att mingla, jag gillar att anteckna för fullt och supa in så mycket information som möjligt.

Jag kommer att blogga lite om seminarier som jag går på.

Inga kommentarer: